רעיון מיזם המט"צים זכה בהאקתון אלברט איינשטיין לחדשנות בחינוך

כ – 40 קבוצות מכל רחבי הארץ השתתפו בתחילת פברואר 2021 בהאקתון "אלברט איינשטיין", במסגרתו התבקשו לגבש ולהציג פתרונות יצירתיים לאתגרי החינוך בעולם המשתנה. הקבוצות הורכבו מכ – 220 משתתפים מרביתם אנשי חינוך בוגרים בהם מורים ומנהלי בתי ספר.

את האקאתון יוזמה וניהלה ד"ר עדנה פשר יחד עם 11 חברי הפקה, 13 שופטים ו 60 מנטורים שליוו את הקבוצות שהתמודדו בשני מקצים:

המקצה הראשון היה מקצה פיתוחי במסגרתו נדרשו הקבוצות לפתח ולהציג גרסה ראשונית לתוכנה או אפליקציה בתחום הלמידה. 

המקצה השני היה המקצה הפיצוחי בו נדרשו להעלות רעיון ולהציג סרטון בו מוצג הפתרון.

בסופו של ההאקתון, שהתקיים במשך יומיים במרחב הווירטואלי, זכתה נבחרת תלמידי ביה"ס עירוני ה' מחיפה, במקום הראשון במקצה הפיצוחי עם המיזם "חיבור עולמות".

בבסיס המיזם עומדת ההבנה כי מרבית המורים אינם מסוגלים להתעדכן בקצב החידושים של הכלים הטכנולוגיים, והתלמידים אינם זוכים ללמידה טכנולוגית מספקת. שימוש בכלים רבים ומגוונים מאפשר למידה עשירה, מאתגרת ויצירתית, המתאימה למאה ה 21. רתימת התלמידים להדרכה טכנולוגית תאיץ אימוץ טכנולוגיות באופן מערכתי, ותיצוק משמעות וערך למדריכים הצעירים, באופן אישי.

המיזם מציע הכשרת תלמידי חט"ב כמדריכים טכנולוגיים, ברשת ובמרחבי יצירה, וחונכות בתחרויות טכנולוגיות. ההכשרה תועבר לתלמידים החל מבתי הספר היסודיים ועד לחטיבות הביניים, במגוון כלים טכנולוגיים, בתחומים השונים.

את הידע הטכנולוגי רכשו רוב חברי הקבוצה בחוג העשרה למדריכי טכנולוגיה צעירים (מטצ"ים) , במהלכו נחשפו לכלים טכנולוגיים מגוונים. בקורס רוכשים המט"צים מיומנויות כמו עריכת אתרים, מצגות וסרטים וגם יצירת שאלונים, טפסים ומשימות מורכבות, תכנון ותכנות תלת-ממד. במהלך שנת הלימודים הנוכחית צברו כמה מחברי הקבוצה ניסיון מעשי בהדרכה, כחונכים של תלמידי נבחרות בתי הספר "נופים" ו"זכרון יוסף" באולימפיאדת החלל לבתי ספר יסודיים.

את המיזם מפתחים יוסי ברקאי, מורה למדעי המחשב ולפיזיקה ורכז התקשוב בבית הספר ויניר אדרי תלמיד י"ב, המשתתף בתוכנית "אתגר" באוניברסיטת חיפה וחבר נבחרת ישראל הבוגרת במדעי המחשב. המיזם מפותח במסגרת חממו"פ – מערך המו"פ במשרד החינוך.

בימים הקרובים יחלו חברי הקבוצה בפיילוט במסגרתו ידריכו תלמידים מבית ספר יסודי בעיר. 

התנסות זו תעזור לתכנן את שלב ההתרחבות העירונית וגיבוש ההצעה למנגנון חינוכי חדש, למשרד החינוך.

כניסה למערכת
שינוי גודל גופנים
ניגודיות